Otomotiv Yan Sanayi Sektörünün Sorunları ve Çözüm Önerileri Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, host
BUSİAD
Bursa Sanayicileri ve İşadamları Derneği BUSİAD’ın sektörlerin sorunlarını belirlemeyi, çözümler üretmeyi, bunları kamuoyu ve yetkili makamlarla paylaşarak giderilmesini amaçlayan toplantıları 2007 yılında da devam etmektedir.
“Otomotiv Yan Sanayi Sektörünün Sorunları ve Çözüm Önerileri” konulu toplantı 15 Şubat 2007 tarihinde BUSİAD Evinde,TAYSAD-Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği ile ortak olarak düzenlenmiştir.
BUSİAD ve TAYSAD‘ın üyesi olan sanayiciler ile üniversite öğretim üyeleri, ilgili kamu kuruluşlarının yetkilileri, meslek odaları temsilcilerinden oluşan katılımcılar tarafından gerçekleştirilen toplantıda, sektörün durumu, gelecekle ilgili beklentileri, sorunları ve çözüm önerileri nelerdir, ne yapmalıyız, sorularına cevap aranmıştır.
OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN DURUMU:
• Otomotiv üretimi Dünyadaki en büyük boyutlu üretim organizasyonudur. Her yıl 60 milyondan fazla araç üretimi yapılır. Dünya genelindeki rekabet ana firma sayısını azaltmaktadır. Daha az sayıda firma, daha çok üretim yapmaktadır.
• Dünya çelik üretiminin %15’ini, cam üretiminin dörtte birini, petrol üretiminin ve lastik üretiminin yarısını tüketir.
• Her 10 endüstriyel işten biri otomotiv sanayi ile ilişkilidir.
• 100.000 aracı üretmek için 8 ayrı sanayi, 250 farklı firma, 25.000 çalışan gerekir.
• Kuzey Amerika’dan sonra, Dünya pazarının 2. en büyük otomotiv pazarı Avrupa Birliği’dir. Ancak bu iki pazarda üretim doygunluğa ulaşmıştır.
• Müşteri istekleri gittikçe artmaktadır. Avrupa, geleneksel yapısıyla güvenlik ve çevre bilinciyle hareket etmekte, yan sanayicileri de bu konulardaki yenilikçi ve farklılık yaratacak tasarımları ile ön plana çıkabilmektedirler. Güçlü ekonomiden doğan talep beklentisi pazar için olumlu etki yapmaktadır.
• Batı Avrupa, Amerika ve Japonya da araç üretiminde durgunluk yaşanırken, Doğu Avrupa, Hindistan ve Çin de araç üretimi hızla artmaktadır. Çin, günümüzden 2012 yılına kadar dünyadaki tüm otomotiv pazarının büyüme trendinin %30’unu karşılamayı hedeflemektedir.
• 2006 yılında Türkiye’de toplam 1 milyon araç üretilmiştir. Taşıt araçları ihracatı 10,1 Milyar USD, yan sanayi ihracatı 4,4 Milyar USD olmak üzere otomotiv sektörü ihracatı toplam 14,5 Milyar dolara ulaşmıştır. 2006’da Türkiye ihracatının %18’i Otomotiv Sektörü tarafından sağlanırken, sektör ihracat şampiyonu olmuştur.
SEKTÖRÜ TEHDİT EDEN GELİŞMELER :
Yakın gelecekte, fiyat tepkisi, zayıflayan karlar, talep azalması ve kapasite fazlalığı endüstrinin yeni boyutu olacak, bu da yapının sarsılmasına yol açacaktır.
• Doyuma ulaşmış sanayi yapısı,
• Geleneksel pazarlarda büyümede direnen yapı,
• Çin, Hindistan, Doğu Avrupa’daki kapasite fazlalılığı,
• Araç fiyatlarında rekabet sonucu düşen kar marjları,
• Yüksek adet ihtiyacı nedeniyle yüksek yatırım ve yüksek sabit giderler,
• Sanayi hissedarlarının gelir erimeleri,
• %68 ihracatını Batı Avrupa ülkelerine yapan Türk sanayisi için bu pazardaki %2’lik büyümenin yetersizliği,
• Çin’in, Afrika ve Ortadoğu ülkelerinden tedarik kaynağı bulması,
• Türk Lirasının aşırı değerlenmesi, %70’i ihracat için çalışan sektörün rekabet gücünü yok etmektedir.
SEKTÖRDEKİ YENİ EĞİLİMLER:
• Özellikle gelişmekte olan pazarlarda büyük potansiyel gösteren ucuz otomobil pazarında rekabet artacaktır. Japonlar, otomobil geliştirme ve tasarlamanın ucuz yollarını bulmayı hedeflemekte, Fransızlar ultra ucuz otomobil üretmek için çalışmaktadırlar.
• AR-GE süreçlerini firma değeri olarak ellerinde tutmak isteyen ana sanayiler, birinci seviye tedarikçileri rekabette daraldığı alanlara sokmak ve tedarik zincirini organize ettirmek istemektedir.
• Anasanayinin en çok yatırım yaptığı alanlar müşteri / servis hizmetleridir.
• Hindistan hala büyük kar marjları ile en iyi yatırım ve tedarik yapılabilecek merkez olmakta.
• Gelişmiş altyapı sistemi ve konusuna hakim işgücü ile Asya pazarlarına hizmette Çin, düşük maliyet fırsatı ile çekiciliğini devam ettirmektedir.
• Avrupa; doğuya, Bulgaristan, Slovakya, Romanya ve Türkiye’ye, sanayisini kaydırmaktadır.
• Orta doğu ve Afrika’daki Mısır, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri ve Gana gibi ülkeler geleceğin çekim merkezleri olacaktır.
• Pazardaki eğilimler: Müşteri Odaklılık, Fiyat Erozyonu, Model Çeşitliliği, Küreselleşme ve Yerlileşme, Zorlayıcı Çevre Regülasyonları, Elektronik Bağımlılık, Üretici Konsolidasyonu.
• Sanayideki eğilimler: Sistem Tedarikçiliği, Tedarikçi Konsolidasyonu, Rekabet Öncesi İşbirliği, Platform Teknolojisi, Hızlandırılmış Proje ve Yenilik, Malzeme Değişiklikleri, Yeni Dağıtım Ağı ve Servis Anlayışı.
• GELECEĞİN PAZARLARI; ÇİN, HİNDİSTAN, GÜNEY VE ORTA AMERİKA, RUSYA, ORTA VE DOĞU AVRUPA
TÜRKİYE OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN GELECEK PLANI:
Otomotiv sektörü 2010 planlarını yaparken üretim kapasitesini 2 Milyon adet / yıla çıkarmayı hedeflemektedir. Bunun için planlanan yatırımlar kapasite artışı için 3,5 Milyar $, Teknoloji yenileme için 2 Milyar $, Yeni model yatırımları için 3,5 Milyar $ olmak üzere toplam 9 Milyar $ dır. Bu kapasite 25 Milyar $ ihracat hacmi ve 600 bin nitelikli kişi için iş imkanı demektir.
TÜRKİYE OTOMOTİV SANAYİNİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİ:
GÜÇLÜ YÖNLER:
• Rekabet Gücü Potansiyeli
• Yeterli Üretim Kapasitesi
• Çok İyi Eğitilmiş, Girişimci İnsan Gücü
• Güçlü Yan Sanayii
• Uluslarararası Kalite Sistem Yönetimi Uygulanması
• Uluslarası Teknik Mevzuata Uyum
• Güçlü Yabancı Ortakları İle Tam Entegrasyon
• Ar-Ge Potansiyelinin Gelişmesi
• Sürekli Teknoloji Yatırımı
• İhracat Deneyimi
ZAYIF YÖNLER:
• Ulusal Bir Strateji Eksikliği
• İstikrarsız Pazar
• Aşırı Sayıda Firma, Aşırı İthalat Payı
• Ana-Yan Sanayi İlişkilerinin Yetersizliği
• Karmaşık Satış Vergi Sistemi ve Aşırı Yüksek Satış Vergileri
• Teknik Mevzuat Uyumunda Örgütlenme Eksikliği
• İşgücünde Krizlerden Kaynaklanan Nitelik/Nicelik Kaybı
• Yüksek Reel Faiz ve Temel Girdi Maliyeti
• Yetersiz Yatırım/İhracat Teşvikleri
• Ulusal Marka Sahibi Olmamak: Ulusal marka için büyük devlet desteği gerekli. Malezya, Kore, Hindistan, Çin , İran gibi ülkelerin hepsinde ve en çok da Çin’de bu destek sağlanıyor. Bizde %52 olan araç ithalatı İran’da tamamen yasaklanmış durumda. Aşırı korumacılık istemiyoruz ancak devletin bu konuda bir stratejisi, bir vizyonu olmalı. Sektör temsilcilerinde TAYSAD, Otomotiv Sanayi ile ilgili bir Master Plan yapılmasıni devletin yetkili kurumlarına iletti, Master Planı yapıldığında ortak vizyon ve ortak amaç doğrultusunda sektör önündeki yolu görebilecek. Münferit çalışmalar bir araya getirilerek sektörel bir sinerji yaratılmış olacaktır.
• Pazarlama da yetersizlik: Kalitede belli bir seviyeyi yakalayan sektör kendisini pazarlama konusunda yeterli değildir. Türkiye bu konuda geldiği konumu pazarlayabilmelidir.
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
1. Otomotiv sanayimizin gelişmesi ve sürdürülebilirliği için ülke ve firma bazında kendimizi konumlandırmalı ve hedeflerimizi belirlemeliyiz. Bunun için hangi müşteri sınıfını, hangi tip aracı hedef aldığımızı stratejik politika haline getirmeliyiz.
2. Tasarım yapabilmek çok önemli oldu. Bu konuda firmalarımız atılım yapmalı. Avrupalı üreticiler bu konudan büyük kazanç sağlıyor. Türk firmaları da bu yeteneklere sahip olmalı ve göstermeli. Tasarım, halen önem taşıyan ve yüksek katma değer sağlayan unsur.Üretimlerini başka ülkelerde yapan firmalar bu avantajları uzun süre ellerinde tutamayacaklar. Tasarım ve AR-GE’nin de üretim yapılan ülkeye kayması sağlanmalı. Tasarım çalışmalarında da ileri teknoloji ürünleri kullanılmalı. Tabi bu gelişmiş teknolojiyi kullanabilecek iş gücünü yetiştirmeliyiz ve yeni buluşların patentlerini almalı ve tescil ettirmeliyiz. TÜBİTAK‘ın bu konulardaki çalışmalarını destekliyoruz ve etkin olmasını arzuluyoruz.
3. Ana sanayi Türkiye’yi bir tasarım ve üretim merkezi haline getirmeyi hedeflemelidir.
Bunun için:
• Tasarım ve ürün geliştirmeye yatırım,
• Rekabet öncesi işbirliği,
• Yerli parça oranını artırma,
• Yeni projelerde tasarım-geliştirme-prototip-kalıp gibi üretim öncesi tüm safhalarda yerlileşme,
• Yan sanayi işbirliğinin artırılması ve globalleşmelerine destek verilmesi,
• Stratejik paylaşım ve hedef açıklığı,
• Yeni projelerin Türkiye’ye getirilmesinde top yekun işbirliği,
Sağlanmalı ve otomotivin Türkiye’deki kalıcı üretim ve ihracat liderliği
perçinlenmelidir.
4. Yan sanayi küresel otomotiv sanayinin oyuncusu olmayı hedeflemelidir.
Bunun için:
• Kurumsallaşma,
• İnsan kaynağına yatırım,
• Teknoloji ve özellikle Ar-Ge’ye yatırım,
• Satın alma ve finansman kaynaklarını doğru kullanma,
• Verimlilik – Yalın Üretim – Kaizen uygulamaları,
• Yatırım ve Proje yönetimi ,
• Uluslararası İş Birlik,
• Tedarik Zinciri, Kalite, Maliyet ,
• Müşteri Yönetimi,
• Rakip Analizi
• Güvenlik ve Sigorta (ürün geri çağırma, alacak riskleri, bina, yangın) Yönetimini,
Küresel rekabette yer alabilecek seviyeye getirmelidir.
Eski zamanlardan beri insanlar kendilerini özel hissetmek ve kendilerine yakışan, uyan kıyafetler diktirmek için hep terzileri tercih ettiler. Çünkü terzilerin işciliği her zaman özel, özenli, farklı ve değerliydi.
Laliz.biz'i özenle çalışan bir terziye benzetelim. Ama öyle bir terzi ki, size beklediğinizden fazlasını veren bir terzi.
Hayal edin, Dünyanın en kaliteli kumaşları, usta terzilerin el emeği ile sizler için yeni tasarımlarla buluşuyor ve eşsiz giysilere dönüşüyor.
Bir düşünün!!!
Sizin ölçülerinizi iyi analiz edip ve değerlerinizi sizi daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Edindiğimiz bu bilgi ve değerler ışığında sizi en iyi şekilde temsil edecek çalışmalar ortaya koyuyoruz. Yani bir terzi titizliğinde, size en yakışan elbiseyi dikiyoruz.
İşte Laliz.biz ekibi bu felsefeyi kendisine yol edinmiş, gideceği yönü ve ulaşmak istediği noktayı bilen yenilikçi, tecrübeli, dinamik, lider, atak, sürekli gelişmelere açık, zamanın ruhunu taşıyan, tasarımlarına önem veren, kararlı ve hedef odaklı çalışan bireylerden oluşmaktadır.
Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, alan adı tescili ve tüm web sitesi çözümleri sunar. ayrıca e-bülten ebülten ve banner tasarımları yapar. flash sitelerini de unutmamak lazım. web sitesi deyince lal design ı tercih etmelisiniz. www.islertikirinda.com www.laldesign.net www.lalsoft.net www.lalhost.net www.laliz.biz www.lal.web.tr www.oburada.com arkadaşlık sitesi dating sitesi www.ilkbilensizolun.com haber portalı kurar, e-ticaret siteleri ve web sitesi yönetim panelleri kurar. web sitesi yönetim paneli www.laliz.biz sitesi altında. ayrıca haber portalları da inşa eden lal design ın yaptığı çalışmaları görmek için www.laldesign.net sitesini ziyaret ediniz. web reklamlarında da lal design internet hizmetleri yine yanınızda. web sitenize admin mi lazım, o zaman bizi arayın, yani lal design internet hizmetleri. lal design internet hizmetleri bir laliz.biz kuruluşudur. laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalhost.net yani lalhost.net lal host hosting hizmetleri windows ve linux tabanlı sunucuları ile yüksek hızlı güvenli hizmeti sizlere sunuyor. ayırca yine www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalsoft.net lalsoft.net lal soft müşterilkerine web tabanlı yazılım çözümleri sunar. yani www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubu tam teşekküllü web hizmetleri sunmanın gayreti ile yatırımlarına devam ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder